13 juli 2005

Moro med McDonaldssang

Alle kjenner vel nå til adbusters og vet hva de driver på med. De lager reklame som formidler det motsatte av vanlig reklame. Annonsene deres er gjerne nesten identiske med de originale reklamene, men med en eller annen "feil" som gjør at budskapet blir endret.

McDonalds har av gode grunner vært en av favorittmålene til adbusters og det finnes utallige versjoner av logoen og forskjellige slagord og reklamekampanjer som har blitt ramponert av adbusters.


For et par dager siden var jeg på McDonalds sammen med Ståle, og da så vi at de har begynt å adbuste seg selv. De har nemlig hengt opp McDonalds-happy-meal-sangen med noter. Jeg vil oppfordre alle notekyndige til å skynde seg å se den før de oppdager hva de har gjort. Det er en fantastisk rytmisk utfordring å komme seg gjennom denne sangen. Den ser så tilforlatelig ut, men den er egentlig knallvanskelig.

Jeg har ikke bilde av sangen, men det skal jeg prøve å skaffe.

Siste nytt: I dag (søndag 17.) var jeg innom McDonalds igjen. Denne gangen for å kjøpe milkshake. Sangen henger der fortsatt...

2 kommentarer:

  1. Ta dere en tur hit før dere går på Mc Donalds neste gang : http://fuv.hivolda.no/prosjekt/maloyja/notekurs.htm

    SvarSlett
  2. god ide

    notekunnskap er viktigere enn ernæringskunnskap før du går på mcdonalds

    SvarSlett