28 juni 2005

Who's who in Pop and Jazz

Who's who er et band som sier de er fra Kristiansand, men det kan umulig være helt sant. Nesten ingen av de spiller i bandet bor der lenger, så det er vel mer riktig å si at de startet i Kristiansand for noen år siden. Bandet er ikke favorittbandet mitt akkurat, men de har noen fine låter som passer bra til litt slappe sommerdager. Min gode venn Thor er med i bandet. Han spiller Rhodes og skriver mye av musikken og tekstene. Steinar spiller trompet og Guro spiller bass og synger (i tillegg til at hun også har laget en drøss med låter). Tori synger og spiller trekkspill. På bildet ser du Tori spille trekkspill. Trommeslageren kjenner jeg ikke, men han heter Trygve.

Bandet heter Who's Who in Pop and Jazz, og derfor er det lett å begynne en ørkesløs og fullstendig uinteressant diskusjon rundt hvilken sjanger de egentlig hører hjemme i. De spiller riktig nok musikk som er sånn omtrent midt mellom jazz og pop (kanskje mest pop), men det er ikke spesielt interessant å sjangerplassere musikk annet enn når du får lyst til å rydde opp litt i itunes (og da vil jeg foreslå å plassere de under pop).

Nå nylig slapp de en liten ep som jeg synes er veldig fin. Det verste er at det ikke bare jeg som liker den; både i aftenposten og hos puls har den fått gode anmeldelser.

Så derfor: hvis du ser dette platecoveret noe sted, så er det bare å kjøpe plata med en gang!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar