29 juni 2005

Reker og hvitvin

Det er som sagt sommer på Hamar i dag. På slike dager er reker og hvitvin tingen. Problemet på Hamar er at du ikke kan dra ned på brygga og kjøpe reker. Årsaken er visstnok at det ikke er saltvann i Mjøsa, men jeg tror problemet egentlig er at det ikke er noen fiskebåter på brygga. Det er bare masse småbåter med støyende småbarnsfamilier ombord. Derfor må jeg kjøpe rekene på butikken. Egentlig burde jeg vel kjøpt de hos fiskehandleren, men jeg kjøpte de på butikken.

Hvitvin er derimot ikke noe problem. Det har de på polet, og polet på Hamar er bra. Selvbetjening og godt utvalg.

Ståle kommer på besøk. Jeg vet ikke om han egentlig er så glad i reker, men han er veldig glad i vin. Han er vel egentlig glad i alt han blir litt full av.

1 kommentar:

  1. Jeg vil bare ha det sagt at jeg er veldig glad i reker. Vin og fyll er også et bra tiltak, men jeg kom først og fremst på grunn av rekene...

    SvarSlett