11 oktober 2005

Tilbake til start

Etter å ha rotet rundt med mange slags forskjellige bøker og forfattere, har jeg nå funnet ut at jeg må tilbake til start. Om ikke helt tilbake til starten (noe som ville involvere Hardyguttene og en del andre ting jeg gjerne vil slippe), så et godt stykke tilbake; Øystein Lønn må leses på nytt, den franske nyromanen gjenoppdages og kanskje til og med Tor Ulven skal få stå opp fra de døde en stakket stund.

Jeg er skikkelig lei av å lese halvbra, nye og spennende bøker. Derfor skal jeg bevilge meg en periode med moderne kvalitetslitteratur. I tillegg til at jeg er lei av Eggers & co, så tror jeg at det er noe jeg misforsto for 5 år siden (det er fem år siden jeg leste disse folka skikkelig), og jeg skulle gjerne likt å se om jeg leser alt annerledes nå. Foreløpig ser det ut som om jeg ser ting ganske annerledes.

Har ikke kommet så langt, men har begynt med et par bøker av Lønn og Sarraute.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar